![](https://www.prokaryot.com.tr/wp-content/uploads/2020/01/Liderlik-Laboratuvarı-Eğitimi-prokaryot.jpg)
21. Yüzyılda bireyler; her zaman olduğundan daha fazla aydınlanmaya, benliğini, kendini idrak etmeye ve iç huzura kavuşmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Dolayısıyla; alışıla geldiği gibi yetkileri ile yönetenlerden ziyade, yetenekleri ile ön plana çıkan bireyler liderlik yolunda hızlı adımlar ile ileryebilmektedirler.
Klasik liderlik ve insan yönetimi anlayışlarının aksine; içindeki “BEN”i keşfedebilen, kendi öz değerler sistemini hayata geçirebilen, durum ve olayları sorgulayabilen, bağlantılar kurarak olasılıkları öngörebilen, duyarlılığı gelişmiş ve tüm bu girdileri bir laboratuvar ortamı hassasiyeti ile harmanlayarak, kavrama yetenekleri ve becerilerini geliştirerek kendisini diğerlerinden ayrıştırabilenler, geleceğin lider adayları olarak markalaşmış isimler olabileceklerdir.
Teknolojik gelişimin ivmesi ve endüstri dâhil, yaşamın her noktasında teknolojinin yoğun kullanılabilir hale gelmesi; 21. Yüzyıl liderlerinin, kendilerine ihtiyaç duyulmayan sistemleri inşa edebilmelerini zorunlu kılmaktadır.
Davranış özellikleri:
- Farkındalıkları yüksektir. Evrensel dinamik bir planı uygularlar.
- Güvenir ve denetlemez, özdenetim sistemleri kurar.
- Yaratıcı fikirlere erişmek için farklı grupların akıllarından yararlanır; güncel teknikleri kullanırlar.
- Kurum ve kurum dışı işbirliğinden yanadırlar. Fırsatları arar, birlikte öğrenirler. Ortak doğruya ulaşmak için diyalog ararlar.
- Çalışanların kendilerini yönlendirerek, yaptıkları işten gurur duymalarını sağlarlar.
- Kültürler arası becerilerde çok şekillidirler. Kendi kimliklerini korurken, yetişme tarzlarının dışında da davranabilirler.
- Bireylerle kendisini eşit görür ve şekilsel olarak da eşit davranılmasını isterler.
- Durumsallardır. Kimi zaman takım kurarlar, kimi zaman ise takımın parçası olurlar.
- Yaşantı merkezlerini, doğru ilkeler ile oluştururlar.
Her insanın içinde; bireysel gelişimi sürecinde farkında olmadan biriktirdiği bir yetenek hazinesi doğal olarak oluşur ancak; sahip olduğu yetenekleri bütünüyle kullanarak bunlardan yararlanan insanların sayısı da ne yazık ki çok azdır. Bunun arkasında yatan sebep ise; ya yetenek hazinemizin farkına varmayışımız, ya da onu geliştirmek için gerekli bilgi ve ufuk açıklığına sahip olmayışımızdır.
Liderlik Laboratuvarı™ programlarının ve seminerlerinin ana amacı; kişileri iş ve özel yaşantılarında katılımcı olmaları yönünde teşvik etmek, olumlu bir tutum benimsemeye yönlendirmek, kişisel kalitelerinin farkına varmalarını sağlayarak cesaretlendirmek, hayatlarında olumlu yönde değişim yaratacak bir güce sahip oldukları ve bunun için sorumluluk almaları gerektiğinin ilhamını vermektir.
Liderlik Laboratuvarı™ programı modülleri:
- Etkili İnsanların Alışkanlıkları
- Dengeli bir yaşam geliştirmek için uygulanan prensipler…
- Verimliliğin Birleşenleri
- Seçici olmak, etkili seçimler yapmak…
- Yenilikleri Desteklemek
- Yaratıcı çözümlere katkıda bulunmak ve yenilik ruhunu teşvik etmek…
- Başarı İçin İşbirliği
- İşbirliği için değer katan fırsatları araştırmak ve buna göre hareket etmek…
- Sürdürülebilir Çözümleri Desteklemek
- Ekonomik, çevresel ve toplumsal avantajlar elde etmek için hareket etmek…
- Çeşitliliği Benimsemek
- Çeşitliliği kucaklayan, çeşitlilikten değer üreten kapsayıcı bir ortam yaratmak…
- Girişimci Ruhla Hareket Etmek
- Sonuçların sorumluluğunu üstlenmek, engelleri aşmak, değişime açık olmak…
- Kendini & Başkalarını Geliştirmek
- Gerçek potansiyeli ortaya çıkartmak, sürekli gelişimi desteklemek…
- Lider Gibi İletişim Kurmak
- İstenen sonuçları elde etmek için açık, net, bilinçli & empati ile iletişim kurmak…
- Kişisel İmaj & Marka Yönetimi
- Bütünsel bir yaklaşımla kişisel algıyı ele almak ve kişisel tarzı tanımlamak…
- Krizleri Yönetebilmek
- Belirsizliklere karşı hazırlıklı olmak, tehdit ve fırsatları algılamak…
![](https://www.prokaryot.com.tr/wp-content/uploads/ana-sayfa-tik.jpg)